dinsdag 5 april 2011

Skylar is geadopteerd.

Hey Skylar,

Alles goed ginder?
Het zal wel goed met je gaan want je baasjes zijn helemaal "in love" op jou ;-) En ze hebben Podenco-humor :-)

Na je kamikaze stunt kwam je hier in opvang omdat je hier je "ding" wel zou kwijt kunnen samen met het andere jong geweld :-) De eerste momenten van je kennismaking met "den hoop" vond je best wel een beetje eng. Maar al snel kwam je er achter dat ze alleen maar super nieuwsgierig waren en graag kennis met je wilden maken.

De dag erna was je al dikke maatjes met Romeo en Kookie. En "de bende van het steekoor" Aka. "The white tipe tail gang" was geboren.


Met z'n 3'tjes konden jullie de wereld aan (of dat dachten jullie toch) en werd er regelmatig wel eens een "OMG! iets uitgestoken" :-)

Zoals die keer dat jullie een paraplu uit de keuken wisten te pikken en er de grootste fun mee hadden in de tuin, tja gewoon hondenspeelgoed vonden jullie maar saai. Teddyberen waren alleen leuk om de pluche eruit de halen want voor de rest zijn teddyberen voor watjes vonden jullie :-)



Ook tuinwerkzaamheden was 1 van jullie favoriete bezigheden. Stokjes verzamelen, takjes van de bomen trekken, putten graven, buxusstruiken een andere vorm geven ... allemaal dingen die we al lang gewend zijn ;-) Alleen vraag ik mij nog steeds af hoe jullie op het idee kwamen om de vijverfolie vakkundig uit de vijver te gaan verwijderen :-)


En waar jullie het zand lieten, nadat jullie putten gegraven hadden, want ik kom zand te kort om de putten terug dicht te doen !! Nog iets wat jullie mega leuk vonden was nieuwe of op bezoek komende honden de stuipen op het lijf jagen. Door er al blaffend achter te rennen. Liep die andere hond dan weg dan vonden jullie het geweldig. Sommige 'vreemde' honden liepen niet weg en keken jullie raar aan (tja 3 puberhondjes komen nu niet echt stoer over hé :-) Dan dropen jullie een beetje teleurgesteld af.



Maar hoe stoer je ook deed toch was je soms een echt watje en je kan zo in de showbusiness, want komedie spelen was 1 van de dingen waar je heel goed in bent. Dat heb ik nogal mogen voelen toen je tijdens 1 van jullie wilde spelletjes de tip van je oortje openhaalde. Vanaf het ogenblik dat ik je oor intapte om het te beschermen en de wonde te laten genezen dan kon je zogezegd niet meer lopen alleen nog maar boos in een hoekje gaan liggen mokken.



Ik zal maar stoppen met schrijven hé. Want mijn briefje aan jou begint lang te worden, en volgens mij ga je liever wat kattenkwaad uithalen dan te lezen ;-)

Ach ja "opvanghondjes" het is me wat. Ze laten allemaal een pootafdruk na in je hart.
Elke keer weer probeer je om een opvanghondje niet te diep in je hart te sluiten, maar elke keer weer mislukt dit. Telkens doet het afscheid nemen pijn, maar het mooiste dat je een opvanghondje kan geven is een nieuw leven.

Dag Skylar,
het ga je goed en laat af en toe nog wat van je horen of breng je baasjes maar mee naar een wandeling.
-xxx-
Gwen

Skylar in haar nieuwe thuis

5 opmerkingen:

  1. Ooooh Skylar! Heel ontroerend geschreven, Gwen. Ik zag Skylar en de nieuwe baasjes op de wandeling en ik ben er zeker van dat ze het goed zal hebben!
    Het ga je goed, prachtig hondje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Gwen,

    Je hebt hier neergeschreven wat al de opvangouders (mogen) voelen...prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Skylar ... een Bengeltje met het uiterlijk van een Engeltje ! Bij Sonja en Gwen heeft ze een goede basis gekregen & Jessica en Wouter zetten dit ongetwijfeld goed voort zodat onze Skylar kan opgroeien tot een grote flinke meid! Een pittig diertje dat ik vele harten gekropen is :-) En ... het eerste 'monsterke' dat in mijn auto, ontelbare keren, van de koffer op de zetel gesprongen is (zucht). Bedankt aan de 2 opvangmama's en succes aan de nieuwe baasjes. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog een reactie op dat stoer doen als er 'nieuwelingen' de tuin betreden ... Inderdaad, ik stond erbij en keek ernaar. De stoere Tuur die bang had van Skylar ? En Raul die net van Spanje kwam en serieus onder de indruk was ... Wederom zeer mooi geschreven Gwen & geeft inderdaad zeer goed het 'opvanggevoel' weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Gwen,

    Ooit had ik me opgegeven als opvangouder voor een zwaar verwaarloosd hondje van 14 jaar. ( voor effekes,he) maar het kruipt zo in je vel,he. dat terug opgeven man, dat is zo moeilijk. jij verwoord zo prachtig wat er dan allemaal door je heengaat. Echt heel mooi.Haar opgeven heb ik nooit meer kunnen doen ik heb nog twee jaar van haar liefde mogen genieten, en nog elke dag brand ik een kaarsje voor dat lieve meisje dat na zo veel ellende toch nog haar hart kon openzetten voor een mens.
    Liefs,Petra

    BeantwoordenVerwijderen