dinsdag 20 september 2011

een verwittigd mens is er 2 waard

Beste allemaal,

We willen deze 2 verhalen met jullie delen, om jullie attent te maken op de mogelijke gevaren. Gelukkig kenden beide escapades een happy end.

Juli 2011 Bij ons minder goed nieuws, onze galgo heeft het deze middag op een lopen gezet tijdens een wandeling tussen de velden. Ze was aangelijnd, maar de leiband is uit mijn man zijn hand gegleden. Ik heb alle instanties zoals dierenartsen, asiel en politie verwittigd maar heb nu 6 uur later nog geen nieuws. Ik hoop dat we haar terug vinden. Een dag later: de politie heeft haar gisteren terug gebracht. Een wandelaar heeft haar gevonden in een natuurgebied, waar normaal niemand komt. Ze heeft geluk gehad. Ze heeft 48 uur in weer en wind aan de prikkeldraad van een weide vastgezeten met haar leiband. Haar kussentjes van haar pootjes liggen wat open en haar nagels zijn afgesleten (ik vrees tot aan de zenuw), maar voor de rest is ze er goed vanaf gekomen.

Sept 2011 Gisteren is onze galgo gaan lopen. Tijdens het spelen (aan de leiband) in het park schrok hij van iets en ben ik gevallen. Gelukkig is mijn broer blijven zoeken en hebben wij hem kunnen lokaliseren en is hij spontaan terug naar huis gekomen om 0u45... Mag er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren want we wonen dicht bij de spoorwegen en hij was met halsband en leiband aan gaan lopen.Wat een verschrikkelijke nacht, want dit wil ik nooit meer meemaken ! Ik ben eigenlijk meer gekwetst dan hem omdat ik tegen de grond ben gekwakt. Zijn beschadigde pootjes worden zo goed als mogelijk verzorgd! Hij rust nu en wij zijn ook aan rust toe. Grtn,

2 opmerkingen:

  1. Wat een geluk dat deze 2 ontsnappingen GOED zijn afgelopen!!! En dan weten dat sommige hun galgo's los laten... ik begrijp het niet... je kan nooit voorzichtig genoeg zijn, IK zou het nooit op m'n geweten willen hebben dat ze hierdoor naar de "regenboogbrug" gaan !!!!Dus lieve galgo-baasje blijf op je hoede :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oef - gelukkig een goede afloop!

    ik ben ook enkele keren op de grond geland of de leiband kwijt door een konijnspotting. ;) na meer dan één jaar blijft dubbel-aangelijnd de boodschap hier!

    BeantwoordenVerwijderen